
Cumhurbaşkanlığı onayına sunulan yeni düzenleme, araç içi aksesuarlar ve multimedya sistemleri konusundaki tartışmalara son vererek, sürücülere net bir yasal çerçeve sunuyor.
Ön cama telefon tutucu kullanımı serbest
Yeni yönetmelik ile birlikte, araç sahipleri arasında uzun süredir kafa karışıklığına yol açan telefon tutucu kullanımı konusunda standartlar belirlendi. Düzenlemeye göre, görüş açısını kapatmayan ve sürüş güvenliğini riske atmayan telefon tutucular ile araç içi güvenlik kameraları "istisna" kapsamına alınarak resmen serbest bırakıldı.
Düzenlemenin teknik detaylarına göre direksiyon simidi veya gösterge panelinin en üst seviyesinden itibaren 5 santimetreyi aşmayan yükseltiler yasal sınır içerisinde kabul ediliyor. Navigasyon kullanımı ve araç içi kamera yerleşimi gibi konular netleştirilerek, bu aparatların makul boyutlarda olması durumunda görüşü engelleyici unsur olarak değerlendirilmeyeceği tescillendi. Dikiz aynasına asılan koku ve benzeri süs eşyalarının kullanım sınırları da bu nesnel ölçütlere bağlanarak keyfi uygulamaların önüne geçildi. Araçların fabrika çıkışında monte edilmiş ekranlar tamamen yasal kabul ediliyor ve cezai yaptırıma tabi olmuyor.
Ses sistemlerinde "kamu huzuru" kriteri
Ses cihazlarına yönelik denetimlerde de "objektif kriter" dönemi başladı. Yeni yönetmelik ile sürücülerin keyfi bir şekilde ceza almasının önüne geçiliyor. Bir araca ses sistemi gerekçesiyle işlem yapılabilmesi için sesin dışarıya taşarak rahat ve huzuru bozması ve durumun somut şekilde kayıt altına alınması gerekçeleri ortaya kondu.
Bu düzenleme ile araç içinde kişisel düzeyde müzik dinleyen sürücülerin hakları koruma altına alındı. Yetkililer, düzenlemenin sürüş güvenliğini artırırken, teknolojinin günlük hayatta kullanımını kolaylaştırmayı hedeflediğini belirtti.
haberdeger.com
Bağımsız • Yerli • Antiemperyalist