Araç muayenesinde komisyon dönemi bitiyor: 2027'de yeni sistem geliyor
Araç muayenesinde komisyon dönemi bitiyor: 2027'de yeni sistem geliyor
Türkiye’de araç sahiplerinin uzun süredir beklediği düzenleme netleşti.
Haber Giriş Tarihi: 23.06.2026 16:37
Haber Güncellenme Tarihi: 23.06.2026 16:43
Kaynak:
Haber Merkezi
https://haberdeger.com/
15 Ağustos 2027 tarihi itibarıyla araç muayene hizmetlerini devralmaya hazırlanan TURKA, yaptığı açıklamayla kredi ve banka kartı ile yapılan ödemelerden alınan "komisyon" bedelinin kaldırıldığını duyurdu.
20 yıllık yeni dönem
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile sağlanan mutabakat doğrultusunda, 2027-2047 yıllarını kapsayan 20 yıllık hizmet dönemini yürütecek olan TURKA, mevcut muayene sisteminde köklü bir değişikliğe gitmeye hazırlanıyor. İhaleyi 1,72 milyar dolarlık bedelle kazanan MOI Ortak Girişim Grubu bünyesinde faaliyet gösterecek olan şirket, Türkiye genelinde 81 ilde 249 yeni nesil istasyon ile hizmet vermeyi hedefliyor.
Teknoloji ve kapasite artışı
TURKA'nın paylaştığı yol haritasına göre, yeni dönemde sadece ödeme kolaylıkları değil, teknolojik altyapı da ön planda olacak. Şartnamede öngörülen 75 adetin üzerine çıkılarak, başlangıçta 100 adet mobil istasyon hizmete alınacak; ihtiyaç durumunda bu sayı 250’ye kadar çıkarılabilecek. Aynı zamanda muayene süreçlerinde dijitalleşmeye gidilerek yapay zeka destekli görüntüleme sistemleri ve hassas lazer tarayıcılar devreye girecek. Bu sayede özellikle kamyon gibi ağır vasıta araçlar için bekleme sürelerinin yarı yarıya kısaltılması ve batarya kontrolü dahil olmak üzere elektrikli araçların ihtiyaçlarına yönelik modernize edilmiş yeni nesil istasyonlarla kapsamlı bir geçiş sağlanması hedefleniyor.
Şu an Danıştay onay süreci ve hazırlıkları devam eden TURKA, 15 Ağustos 2027 itibarıyla hizmeti TÜVTÜRK’ten devralarak ülke genelinde yeni nesil muayene modeline geçiş yapacak.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Araç muayenesinde komisyon dönemi bitiyor: 2027'de yeni sistem geliyor
Türkiye’de araç sahiplerinin uzun süredir beklediği düzenleme netleşti.
15 Ağustos 2027 tarihi itibarıyla araç muayene hizmetlerini devralmaya hazırlanan TURKA, yaptığı açıklamayla kredi ve banka kartı ile yapılan ödemelerden alınan "komisyon" bedelinin kaldırıldığını duyurdu.
20 yıllık yeni dönem
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile sağlanan mutabakat doğrultusunda, 2027-2047 yıllarını kapsayan 20 yıllık hizmet dönemini yürütecek olan TURKA, mevcut muayene sisteminde köklü bir değişikliğe gitmeye hazırlanıyor. İhaleyi 1,72 milyar dolarlık bedelle kazanan MOI Ortak Girişim Grubu bünyesinde faaliyet gösterecek olan şirket, Türkiye genelinde 81 ilde 249 yeni nesil istasyon ile hizmet vermeyi hedefliyor.
Teknoloji ve kapasite artışı
TURKA'nın paylaştığı yol haritasına göre, yeni dönemde sadece ödeme kolaylıkları değil, teknolojik altyapı da ön planda olacak. Şartnamede öngörülen 75 adetin üzerine çıkılarak, başlangıçta 100 adet mobil istasyon hizmete alınacak; ihtiyaç durumunda bu sayı 250’ye kadar çıkarılabilecek. Aynı zamanda muayene süreçlerinde dijitalleşmeye gidilerek yapay zeka destekli görüntüleme sistemleri ve hassas lazer tarayıcılar devreye girecek. Bu sayede özellikle kamyon gibi ağır vasıta araçlar için bekleme sürelerinin yarı yarıya kısaltılması ve batarya kontrolü dahil olmak üzere elektrikli araçların ihtiyaçlarına yönelik modernize edilmiş yeni nesil istasyonlarla kapsamlı bir geçiş sağlanması hedefleniyor.
Şu an Danıştay onay süreci ve hazırlıkları devam eden TURKA, 15 Ağustos 2027 itibarıyla hizmeti TÜVTÜRK’ten devralarak ülke genelinde yeni nesil muayene modeline geçiş yapacak.
haberdeger.com
Bağımsız • Yerli • Antiemperyalist
En Çok Okunan Haberler