SON DAKİKA

Bakan Kurum: "COP31'de tecrübelerimizi paylaşacağız"

COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Londra İklim Eylemi Haftası kapsamında düzenlenen Enerji Dönüşümü Diyaloğu İkinci Toplantısı'nda küresel iklim diplomasisinin yeni yol haritasını açıkladı.

Haber Giriş Tarihi: 23.06.2026 17:53
Haber Güncellenme Tarihi: 23.06.2026 17:57
Kaynak: Haber Merkezi
https://haberdeger.com/
Bakan Kurum: "COP31'de tecrübelerimizi paylaşacağız"

Türkiye’nin tecrübelerini küresel bir ortak akla dönüştürmeyi hedeflediklerini belirten Kurum, iklim değişikliğiyle mücadelede "iddialı cümlelerden ziyade ölçülebilir, uygulanabilir ve takip edilebilir" bir eylem planına odaklandıklarını vurguladı.

"2035'e kadar yüzde 35" hedefi ve yeni rapor çağrısı

Bonn’da kamuoyuyla paylaştıkları "2035’e kadar nihai enerji tüketiminin yüzde 35’inin elektrikle karşılanması" hedefini teknik bir oranın ötesinde, bütüncül bir çağrı olarak tanımlayan Bakan Kurum, bu hedefe giden yolun bilimin ışığında somutlaşması gerektiğini belirtti. Kurum, Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) ile stratejik bir ortaklık içinde, bu dönüşümün yol haritasını ortaya koyacak özel bir rapor hazırlanmasını beklediklerini ifade etti.

Elektrifikasyon sürecinin sadece teknolojik bir yarışa dönüşmemesi gerektiğinin altını çizen Kurum, "Elektrifikasyonu finansmandan, finansmanı kalkınma hakkından kopararak ele alamayız" diyerek, bu dönüşümün "adil ve iddialı" olması gerektiğini savundu. İş dünyasından da büyük destek gören bu hedefe yönelik anketlerin, şirketlerin %90'ının faaliyetlerini elektrifikasyon ekseninde dönüştürmeye hazır olduğunu gösterdiğini kaydeden Kurum, temiz enerjiye geçişin gelişmekte olan ülkelerin enerjiye erişim hakkını zayıflatmaması gerektiğini belirtti.

Türkiye'nin "uygulama" odaklı vizyonu

COP31 Başkanlığı süresince "Geçmişte verilen sözlerin tekrarlandığı değil, hayata geçirildiği bir zirve" hedeflediklerini söyleyen Bakan Kurum, bu nedenle zirveyi bir "Uygulama COP'u" olarak nitelediklerini ifade etti. Kurum, Türkiye’nin şehircilikten afet yönetimine, yenilenebilir enerjiden Sıfır Atık projelerine kadar elde ettiği birikimi bu zirveye taşıyacaklarını dile getirerek şunları kaydetti:

"Şehirleri, binaları, üretimi ve günlük hayatı aynı dönüşüm zincirinin parçaları olarak görüyoruz. Bu doğrultuda iki büyük hedefimiz daha var: Binalarda enerji tüketim yoğunluğunu 2035’e kadar yüzde 25 azaltmak ve atık artışını aynı tarihe kadar yarı yarıya düşürmek."

Londra’daki etkinlikte IEA İcra Direktörü Fatih Birol ve farklı ülkelerden bakanlarla bir araya gelen Bakan Kurum, iklim diplomasisinin geleceği için siyasi irade ile veri gücünün birleşmesinin önemine dikkat çekerek, bu yüksek düzeyli diyalogların ortak iradeyi güçlendirmek açısından kritik bir eşik olduğunu sözlerine ekledi.

haberdeger.com

Bağımsız • Yerli • Antiemperyalist

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.